Des de La Crida per Sabadell carreguen fortament contra la proposta de pressupostos de cara l’any vinent. Consideren que són uns pressupostos poc ambiciosos i amb manca de projecte de futur, amb propostes substancials en qüestions com l’habitatge o la ciutat verda.
En termes d’urbanisme el partit considera que les propostes no responen a les necessitats actuals derivades de l’emergència climàtica. Defensen que cal pacificar carrers “i no només al Centre”, crear més eixos verds als carrers i “no només a places i parcs”, i repensar la distribució de les línies d’autobús així com els seus horaris i freqüències.
“Perquè garantir una ciutat verda, és una qüestió de responsabilitat global, però també és una qüestió de benestar i de salut pública.”
D’altra banda, repeteixen la necessitat de construir l’escola bressol a la Concòrdia i la biblioteca el districte cinquè. A més critiquen que l’increment de la població no ve acompanyat per un augment dels serveis, assenyalen per exemple la saturació dels CAPs o les escoles en mòduls prefabricats.
Respecte a la vivenda, al·leguen mancances en relació amb l’habitatge d’emergència social o en recursos per combatre el sensellarisme. Respecte a les noves promocions, des de la Crida manifesten que no s’ha concretat res i que el govern torna a parlar dels 425 pisos.
Sobre seguretat, consideren que cal optar per polítiques que fomentin la participació ciutadana, la intervenció comunitària o la mediació en comptes de posar més càmeres i més control perquè són mesures punitivistes i no donen solucions estructurals.
Finalment, sobre les subvencions, des de La Crida lamenten la seva baixada en àmbits com la transició ecològica i la previsió per incentivar propostes per als joves de la ciutat.
El pròxim dilluns se celebrarà un ple extraordinari per votar la proposta dels Pressupostos Municipals del 2026.



Afegeix un comentari